Jakie aminokwasy powinno się stosować na noc?

Jakie aminokwasy powinno się stosować na noc?

Wysiłek na siłowni to duże obciążenie dla organizmu. Osoby aktywne fizycznie pieczołowicie budują swoją tkankę mięśniową, która w dużej mierze składa się z białek. Te z kolei powstają z aminokwasów, a nie każdy z nich może być syntezowany w ciele człowieka. Zarówno egzogenne, jak i endogenne związki tego rodzaju powinny być dostarczane do organizmu w dużej ilości, zwłaszcza podczas realizowania intensywnego planu treningowego. Niektóre suplementy są stosowane w dzień, inne zaś spożywa się na noc.

Zażywanie aminokwasów przed snem

dobre aminokwasy na nocSkład suplementów aminokwasowych, które powinny być spożywane przed snem, jest dostosowany do potrzeb metabolicznych organizmu regenerującego się podczas spania. Wiele procesów zachodzących wtedy w ciele człowieka polega na odbudowie białek, do czego potrzebne są ich części składowe. Są nimi aminokwasy, które docelowo mają być połączone wiązaniami peptydowymi, aby stworzyć proteinę. Jednym z takich związków jest L-teanina, czyli pochodna glutaminy, która uspokaja, a także zmniejsza niepokój. Stabilizujące nastrój działanie tego aminokwasu polega także na redukcji stresu i zwiększeniu intensywności fal alfa w mózgu. To z kolei przekłada się na skuteczną pracę i naukę, gdyż L-teanina jest nootropem, a więc lekiem, który poprawia funkcje poznawcze.

aminokwasy dobre przed snemRegenerujące aminokwasy na noc powinny zawierać też L-argininę, której organizm ludzki wytwarza zbyt mało, szczególnie w przypadku diety ubogiej w prolinę i kwas glutaminowy. Aminokwas ten, podobnie jak L-teanina działa korzystnie na mózg, gdyż przeciwdziała schizofrenii. L-arginina stymuluje też sekrecję hormonów wzrostu, która towarzyszy również wykonywaniu ćwiczeń. Szukając odpowiednich aminokwasów na noc, warto zwrócić też uwagę na L-lizynę oraz L-ornitynę. Oba związki pochodzą z hydrolizatu białek wołowych, jednak różnią się funkcjami, jakie pełnią w organizmie. Pierwszy z nich – L-lizyna – jest szczególnie ważny, jeśli chodzi o budowę protein mięśniowych oraz kości. Dodatkowo uczestniczy w odnawianiu tkanek, dzięki czemu podczas snu ciało może się skutecznie zregenerować, aby być gotowym do kolejnego intensywnego treningu. Aminokwasy służą budowaniu białek mięśniowych, jednak ich funkcje w organizmie nie ograniczają się tylko do tego.

Dzięki przyjmowaniu preparatów przed pójściem spać można zadbać o odpowiednią regenerację ciała, dzięki czemu będzie ono gotowe na kolejny dzień. Warto podkreślić także, że aminokwasy poprawiają również zdolności mózgu. Dzięki temu nie tylko praca fizyczna, ale i umysłowa jest wydajniejsza – równocześnie z budowaniem silnych mięśni, dba się o ten wyjątkowy i najważniejsze w życiu organ.

Comments are closed.